Hallo daar! Welkom in Hilversum.

27 november 2018

Speciaal voor de avond voor nieuwe bewoners hebben wij op onze website een hartelijk welkom geschreven. Wie vanavond naar het raadhuis komt mag ons ook persoonlijk de hand schudden. We hopen dat iedereen een prachtige tijd tegemoet gaat in het mooie en lieve Hilversum!

Maak kennis met de PvdA

Dit zijn wij. Hieronder heb ik een paar persoonlijke favorieten van mijn mooie geboortegemeente Hilversum.

De natuur

Sinds anderhalf jaar heb ik een ontzettend leuk hondje. Eén van de meest geweldige voordelen is dat ik een super excuus heb in ieder geval elk weekend, maar het liefst elke dag met het hondje naar de hei of naar het bos te gaan. Hooguit 10 minuten, van welke plek in Hilversum dan ook, en je bent midden op de hei of in het bos. Heerlijk! Het enige dat je boven de bomengrens uit ziet komen is de televisietoren en de St. Vitus.

Wat mij betreft houden we dit altijd zo. Dat betekent natuurlijk dat we niet buiten de bebouwde kom gaan bouwen en ook geen wegen aanleggen over óf vlak langs hei.

Bereikbaarheid

Ik hoor u al bijna denken: bereikbaarheid, een vóórdeel? Maar ik vind van wel. Ik heb het dan natuurlijk niet over bereikbaarheid met de auto, daar heeft Hilversum nogal een reputatie voor. Maar met de fiets kom je in no-time heel Hilversum door. En met de trein vanuit station Hilversum Centraal ben je binnen 20 minuten midden in het centrum van Utrecht of Amsterdam. Hilversum kan zelf lekker rustig en ‘dorps’ blijven en je bent toch in de buurt van cultuur en een bruisend nachtleven als je dat wilt.

De mensen

Hilversum is niet zo’n oude gemeente, maar heeft toch een fantastisch mooie en rijke geschiedenis. De geboorte van de omroepen, van radio en televisie heeft hier plaatsgevonden. De hele gemeente staat bol van de prachtige architectuur van onze wereldberoemde stadsarchitect Willem Marinus Dudok. En er zijn ontzettend veel geboren en getogen Hilversummers die laaiend trots zijn op onze mooie gemeente en je er van alles over kunnen vertellen. Dit zijn de mensen die actief zijn in hun wijk, die hun buren helpen als zij dat nodig hebben. Kortom:

Welkom in Hilversum en geniet van onze mooie gemeente!