7 januari 2015

Poppodium de Vorstin meldt een nieuw bezoekersrecord!

Ons eigen poppodium De Vorstin meldt een succesvol jaar 2014. Er is een 14% stijging van het bezoekersaantal ten opzichte van de afgelopen jaren. De PvdA is heel blij dat het poppodium een succes is, al vanaf de start van de Vorstin steunen wij het poppodium, omdat wij inzien dat een goed en succesvol cultuurbeleid in Hilversum niet zonder dit poppodium kan.

14 % stijging van het bezoekersaantal

Vanaf de opening in 2010 is er een stijgende lijn in het aantal bezoekers van Podium de Vorstin. In 2013 werd de stijgende lijn even onderbroken, maar in 2014 steeg het bezoekaantal naar een recordhoogte van 55.995 bezoekers; een stijging van ruim 14% ten opzichte van 2013. Het aantal producties daalde met 9%. Het gemiddelde bezoek per productie is toegenomen. Vooral het aantal concertbezoekers is gestegen. Dat de crisis ook is te merken in de podiumsector mag blijken uit het dalen van de horeca bestedingen. 2014 was daarmee een succesvol jaar. De uitschieters waren de eigen producties zoals Soulfood, PopBizzQuiz en Seven Eleven, de theater voorstellingen van Roue Verweer en Javier Guzman en de concerten van De Dijk, The Original Blues Brothers Band en LSB Experience.

Nieuwe website

Om de publieksservice in 2015 nog verder te verbeteren wordt op 14 januari de nieuwe website www.devorstin.nl worden gelanceerd.