Word jij lid van ons nieuwe afdelingsbestuur? Meld je aan!

30 april 2018

Vind jij het leuk om je als vrijwilliger in te zetten binnen het afdelingsbestuur van onze politieke vereniging? Solliciteer dan op één of meerdere van de vacatures voor het afdelingsbestuur!

De PvdA Hilversum zoekt nieuwe leden voor het afdelingsbestuur: een voorzitter, secretaris, penningmeester en vier algemeen bestuursleden, waarvan er één tevens coördinator kan zijn voor campagne activiteiten.

Wil je je kandidaat stellen? Wat moet je dan doen ?

Als je lid bent van de PvdA, in Hilversum woont en denkt dat je kan voldoen aan het profiel van algemeen of speciaal bestuurslid, dan kun je solliciteren naar een plek. Als je je wil aanmelden, dien je het volgende te doen:

• Stuur uiterlijk 9 mei 2018 jouw schriftelijke motivatie en cv (samen max. twee A4) naar bestuurslid Cor Calis ( [email protected])
  • In de week van 14 mei vinden kennismaking gesprekken plaats met leden van het interim bestuur.
  • Op de ALV van 29 mei worden de door het  interim bestuur voorgedragen leden bekend gemaakt aan de leden en krijgen de kandidaten de gelegenheid zich aan de leden voor te stellen, krijgen de leden de gelegenheid om vragen te stellen en vindt aansluitend de verkiezing plaats.

Profiel voor Algemeen Bestuurslid

Bestuursleden zijn vrijwilligers en ontvangen geen financiële vergoeding. Je werkt vrijwillig, maar bestuurswerk is niet vrijblijvend. Je wordt gekozen voor een periode van vier jaar. Vind jij het leuk om je als vrijwilliger in te zetten binnen het afdelingsbestuur van onze politieke vereniging? Stel jezelf dan kandidaat!

Om in aanmerking te komen, verwachten wij de volgende dingen van je:

• Je bent lid van de PvdA  en onderschrijft de uitgangspunten van de partij.
  • Je bent integer en onderschrijft de PvdA Erecode voor politici en bestuurders.
  • Je toont je bewust van jouw sociaal maatschappelijke rol en bent betrokken bij de bewoners van de gemeente Hilversum.
  • Je past binnen de samenstelling van het bestuur
  • Je stelt jezelf positief en proactief op, toont initiatief, werkt oplossingsgericht en bent een teamspeler.
  • Je werkt doel- en resultaatgericht
  • Je kunt je neerleggen bij een beslissing van het bestuur die misschien niet overeenkomt met jouw eigen standpunt.

Je taken:

• Je bent bekend met de onderwerpen die actueel zijn in de gemeente Hilversum en onderhoudt hierover contact met de fractie, de afdelingsvoorzitter en alle relevante maatschappelijke organisatie en bewoners initiatieven.
  • Je zorgt ervoor dat er regelmatig activiteiten worden georganiseerd voor leden en activiteiten waarbij de PvdA zichtbaar is voor bewoners.
  • Je maakt binnen het afdelingsbestuur afspraken over andere taken die je voor de afdeling als geheel uitvoert. Je draagt bij aan en bent medeverantwoordelijk voor de uitvoering van het werkplan van de afdeling.

Profiel voor Voorzitter

Verder bestaan je taken uit:

• Je bent het boegbeeld van de afdeling en eindverantwoordelijk voor het    functioneren van de afdeling.
  • Je zit de bestuurs- en ledenvergaderingen voor en geeft leiding aan de afdeling.
  • Je onderhoudt contact met fractieleden en voert jaarlijks functioneringsgesprekken met hen.
  • Je onderhoudt contacten met (nieuwe) leden van de afdeling.

Profiel voor de Secretaris

Verder bestaan je taken uit:

• Je bent verantwoordelijk voor alle administratieve handelingen van de afdeling zoals het vesturen van mailings, aankondigingen van vergaderingen etc.
  • Je maakt de verslagen van de ALV’s en van de vergaderingen van het afdelingsbestuur.
  • Naast de specifieke taken als secretaris neem je binnen het afdelingsbestuur ook andere taken op je.

Profiel voor de Penningmeester

Verder bestaan je taken uit:

• Je verzorgt de boekhouding, de betalingen en de financiële administratie van de afdeling. Je maakt daarbij gebruik van het boekhoudkundig systeem van de PvdA.
  • Je houdt zicht op de inkomsten en uitgaven en legt hierover in het financieel jaarverslag verantwoording af aan de leden van de PvdA Hilversum.
  • Naast de specifieke taken als penningmeester neem je binnen het afdelingsbestuur ook andere taken op je.