28 juni 2013

Veelbelovend ontwerp bioscoop Langgewenst

Het ontwerp voor de nieuwe bioscoop op het Langgewenst is deze week unaniem door de klankbordgroep Langgewenst gesteund. Dat Hilversum al jaren een nieuwe bioscoop nodig heeft is een vaststaand feit, want de behuizing van de huidige JT bioscopen in Hilversum, de City en de Euro, is toch wel bedroevend. Daarom zijn wij van de PvdA zeer verheugd over deze nieuwe ontwikkeling.

Frans ontwerp aan het marktplein

Jarenlang heeft onze PvdA wethouder Jan Rensen er aan getrokken en gesleurd, en deze week kwam het ontwerp bij de raadsleden in de e-mail inbox binnen glijden. Geen kolosaal of vierkant lego of duplo blok, maar een mooi passend ontwerp wat uitstekend in ons dorp past, met Zuid-Franse allure bijna! Het bioscoopgebouwen kenmerkt zich door een langwerpig terras met uitzicht over het marktplein, waarvan ook de bezoekers van onze markt gebruik kunnen maken. Ontmoetingen, zien en gezien worden, staan hierbij centraal.

Zeven spiksplinternieuwe filmzalen

Aan de oostzijde van het Langgewenst, waar nu nog een gapend gat is, gaat PvdA wethouder Jan Rensen dit gat vullen samen met de eigenaar van de bioscoop, H.A Punt Beheer BV. Onder het motto “Niet lullen maar poetsen” (er wordt al genoeg door de politiek gekletst op het Grote Gele Raadhuis) komt er een moderne bioscoop met 7 zalen met in totaal 1400 stoelen. De hoofdzaal zal een zogenaamde XD experience bioscoopzaal worden met de hoogst denkbare beeld- en geluidstechniek, aldus het persbericht van JT bioscopen. Nou dat zal wel een hoop herrie worden, denk ik zo, maar bij de nieuwste James Bond film in de bioscoop hoort nu eenmaal een hoop spektakel!

Het Langgewenst wordt weer voor de Hilversummers

Met de komst van deze nieuwe bioscoop, ruimte voor onze markt en een opknapbeurt in het vooruitzicht zorgt PvdA wethouder Jan Rensen ervoor dat het Langgewenst weer een plein voor de Hilversummers wordt. Een plein waar, naast de evenementen en onze markt, straks ook de nieuwe bioscoop een impuls van Hilversumse levendigheid aan gaat geven!