21 maart 2014

Bedankt voor uw stem, vierde zetel aan CU gegeven

Langs deze weg wil ik al onze kiezers bedanken voor uw stem aan de PvdA afgelopen woensdag. Vanochtend om 10.00 uur is de definitieve uitslag bekend gemaakt, uiteindelijk hebben er 3476 Hilversummers op ons gestemd en hebben we een teleurstellende drie zetels behaald. Want de PvdA had  in eerste instantie een vierde zetel gekregen, maar die moesten we inleveren door de lijstverbinding CDA/CU

Teleurstelling, maar de nieuwe fractie gaat er weer volop tegenaan!

Natuurlijk de uitslag is heel slecht en stelt ons ook enorm teleur, maar drie PvdA’ers zijn opnieuw in de gemeenteraad gekozen. Dat zijn mijn persoon (1750 stemmen), Nelleke Degenhart (701 stemmen) en Saami Akrouh (292 stemmen). Met de kiesdeler van 973,97 waren 244 stemmen genoeg om in de gemeenteraad gekozen te worden. De overige kandidaten haalden helaas niet genoeg stemmen voor een zetel in de gemeenteraad. De nieuwe fractie zal donderdagavond geïnstalleerd worden en heeft er desondanks weer zin in en zal er voor u volop tegenaan gaan!

Vierde zetel, twee keer door  fotofinish verloren

Toch wel opmerkelijk is het twee keer door de PvdA verliezen van de restzetel, zo zie je maar, hoe de ellende dan ook blijft doorgaan. In eerste instantie was de eerste restzetel voor ons, maar door de lijstverbinding CDA/CU werden we rechts gepasseerd. Hierna was ook de vierde restzetel bijna voor ons, maar met een gelijke stand met de VVD, kregen die op een paar tienden  verschil de laatste restzetel. Kortom twee keer zijn we op rechts door de fotofinish verslagen.

De linkse strijd voor goede zorg, meer werk en minder armoede

Toch is de nieuwe fractie vastbesloten om de strijd voor te zetten, de komende jaren is moet er in Hilversum goede zorg komen! Zijn er veel te veel Hilversummers zonder werk en moet werkgelegenheid prioriteit krijgen in Hilversum Lekker achterover leunen kan er niet bij zijn door het gemeentebestuur in Hilversum! Ook moeten we niemand aan de kant laten staan in Hilversum en moet in onze ogen minder armoede een speerpunt van gemeentelijk beleid worden! De linkse strijd moet doorgaan in Hilversum, aan ons zal het niet liggen!

Hans Haselager