Fietsen voor Frans

21 mei 2019

In het kader van “we doen het samen” sloten de Gooise afdelingen van de PvdA afgelopen zaterdag 18 mei de handen ineen voor een groot campagne-evenement voor de Europese verkiezingen: de Tour de Frans (Timmermans). Vanaf verschillende locaties vertrokken PvdA-fietsers voor een tocht van zo’n 35 kilometer door het Gooi. De thuisbasis voor de PvdA-Hilversum was de Groest, waar de afdeling naast de partytent van D66 de PvdA-bakfiets had gestationeerd.

Ook was er een tafeltje met twee stoeltjes en een menukaart met PvdA-standpunten. Partijleden nodigden voorbijgangers uit om aan dat tafeltje plaats te nemen om in gesprek te gaan over Europa. Met een kopje koffie en een koekje.

Verschillende mensen namen het aanbod aan. Het waren leuke gesprekken. Soms lagen de standpunten ver uit elkaar, soms juist niet, maar de gesprekken waren altijd interessant en met respect voor elkaars mening.

Rond tweeën was de Hilversumse fietsdelegatie weer terug op de thuisbasis en werd de dag professioneel uitgefleyerd. Veel mensen blijken enthousiast over Timmermans, enkelen wat minder en een enkeling totaal niet.

Kapot ventiel

Om 16.00 uur, nadat de fietsdelegatie uit Gooise Meren afscheid had genomen, werd de dag beëindigd. De bakfiets mocht weer terug naar zijn hok onder de flat van fractievoorzitter Femke van Drooge. Nu kampte het ding al enige tijd met een kapot ventiel rechtsvoor. Een medewerker van de Fietswinkel.nl, direct naast het commandocentrum op de Groest, heeft pal voor het sluiten de fiets gerepareerd. Gratis.

Mooi weer, mooie gesprekken, mooi Gooi. De Partij leeft. We doen het samen!

Bekijk hieronder foto’s van de campagnedag