Het PvdA Ombudsteam

Er zijn meer dan 180 lokale PvdA ombudsteams actief en ook Hilversum heeft zijn eigen ombudsteam. In ons team staan vrijwilligers, van zowel binnen als buiten de partij, klaar om mensen te helpen met ‘kleine’ problemen. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen zoals: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, maar vooral zaken die mensen dagelijks raken.

Ombudswerk richt zich traditiegetrouw vooral op klachten over overheidsinstanties, maar wij kunnen je ook op weg helpen als je niet goed weet bij welke instantie je moet aankloppen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geschil met gemeente, bank, fiscus, onderwijs of ziekenhuis.

Ook onze Tweede Kamerfractie heeft een eigen ombudsteam. Als daar aanleiding toe is, stellen wij zaken aan de orde in een debat of worden er Kamervragen gesteld.

Waar vind ik het PvdA ombudsteam?

De eerste en derde donderdag van de maand houdt het ombudsteam spreekuur in het wijkgebouw St. Jozef aan de Minckelerstraat 71 in Hilversum Oost van 19.30 – 20.30 uur. Daarnaast zitten ze iedere eerste dinsdag van de maand van zeven tot acht uur ’s avonds in De Kleine Lelie aan de Hilvertsweg 89-91 in Hilversum. Ook is het team per e-mail bereikbaar via ombudsteam@pvdahilversum.nl en telefonisch via 06 – 86134148.

Je kunt zonder afspraak langskomen om hun problemen voor te leggen. Het team kan je bij heel veel uitlopende zaken bijstaan, bijvoorbeeld:

• als je de weg niet weet in een wirwar van allerlei regelingen;
  • wanneer je een klacht hebt over de uitvoering van de regeling;
  • als je denkt dat je de dupe bent van een bepaald beleid.

Iedereen telt mee

Samen met het ombudsteam ga je na bij welke instantie het beste de zaak aangekaart kan worden. Als het nodig is, maken we samen een afspraak of wordt er een brief geschreven. Bij zaken die buiten het werkterrein van het ombudsteam liggen, wordt doorverwezen naar de juiste instanties. Het ombudsteam doet dit voor alle inwoners van Hilversum.

Natuurlijk blijf je zelf verantwoordelijk voor de hulpvraag die je aan ons voorlegt. Wij helpen je zo veel als mogelijk met het vinden van de juiste weg zodat jouw vraag of probleem zo goed mogelijk wordt beantwoord of opgelost.

Onze hulp is gratis! Aan de hulp die wij bieden zijn geen kosten verbonden. Ook hoef je geen lid te zijn van de Partij van de Arbeid. Wij helpen iedereen. Er wordt geen dossier gevormd.

Nog even op een rij

E-mailadres: ombudsteam@pvdahilversum.nl

De eerste dinsdag van de maand: van zeven tot acht uur ’s avonds spreekuur in De Kleine Lelie aan de Hilvertsweg 89-91 in Hilversum Zuid.

De eerste en derde donderdag van de maand: spreekuur in het wijkgebouw St. Jozef aan de Minckelerstraat 71 in Hilversum Oost.

Geen spreekuur in de maanden januari, juli en augustus en december. We zijn dan wel telefonisch te bereiken onder nummer 06 – 8613 4148.

Misschien kan het ombudsteam van de Partij van de Arbeid je helpen voor als je er niet meer uit komt. Onze hulp is gratis en je hoeft geen lid te zijn van de Partij van de Arbeid. Wij helpen iedereen.

Mocht je onze woordvoerder willen spreken, dan kun je contact opnemen met Robert Fiolet.