Femke van Drooge

Lijsttrekker verkiezingen 2022

Femke van Drooge is fractievoorzitter voor de PvdA Hilversum. Zij is hier geboren en getogen en voelt zich ook een echte Hilversummer. Opgegroeid in de Hilversumse Meent, maar nu woont zij in het centrum, samen met haar man en haar hond.

Van Drooge beschouwt zichzelf als sociaaldemocraat in hart en nieren. Zij gelooft dat mensen die het moeilijk hebben, moeten worden geholpen: “We hebben er allemaal baat bij als mensen in zijn algemeenheid gezonder, gelukkiger, minder arm en minder eenzaam door het leven kunnen gaan.”

Politiek is niet nieuw voor Femke: zij is van 2006 tot 2014 al raadslid geweest voor de PvdA, ook hier in Hilversum. De afgelopen vier jaar heeft Femke als fractievoorzitter een nieuwe fractie opgebouwd zodat de PvdA weer een stevig profiel heeft in Hilversum op vooral de onderwerpen Wonen, Zorg en Duurzaamheid. Zelf is zij als digitaal ontwerper zeer deskundig op het gebied van digitale zaken en spreekt zich vaak uit als waakhond voor de privacy en verantwoordelijkheid op het gebied van digitale ontwikkelingen binnen de overheid.