Meedoen met sport en beweging

Door Privé: Jos Oude Elferink op 5 maart 2018

Bewegen is gezond. Sport is een leuke manier om in beweging te zijn samen met anderen. Voor de PvdA is sportbeleid onderdeel van een breder beleid om iedereen mee te laten doen.

Sportlokaties toegankelijk en betaalbaar

Sportverenigingen hebben een belangrijke functie in de gemeente: een sociale ontmoetingsplaats waar sport, recreatie en gezondheid samenkomen. Betaalbare accommodatie wordt bevorderd, waar naast de sportbeoefening kan ook de sociale functie tot zijn recht komen. In goede dialoog met sportverenigingen wordt het sportbeleid van de gemeente vorm en inhoud gegeven. Ook mensen met een beperking moeten toegang hebben tot openbare gebouwen, scholen, sportvoorzieningen en openbaar vervoer. Zo nodig wordt de inrichting daarvoor aangepast.

Beweging met krappe of dikke portemonnee

We stimuleren dat kinderen lid worden van een sportvereniging. Wij zetten in op een gezonde leefstijl en voeding, sport en beweging en stoppen met roken. Een smalle beurs mag geen belemmering zijn. Ook minima moeten kunnen profiteren van al het moois dat Hilversum en omgeving te bieden heeft, aan sport, cultuur en vermaak. Elk kind moet mee kunnen doen met sport, schoolreisjes, en cultuur. We accepteren niet dat scholen via allerlei extra bedragen voor reizen of computers kinderen buitensluiten. De gemeenten krijgen van het rijk meer geld voor armoedebestrijding, specifiek gericht op kinderen, en dat geld willen wij in Hilversum ook precies daaraan besteden.

Iedereen leert zwemmen

Hilversum ligt hoog en droog op de Gooise stuwwal. Toch is ook hier veel open water. Iedere inwoner van Hilversum moet op zijn minst in staat zijn om weer op het droge te komen. Zwemles moet daarom voor iedereen toegankelijk zijn. Leren zwemmen wordt gestimuleerd.

Privé: Jos Oude Elferink

Op zoek naar werk kwamen mijn ouders beiden terecht bij de spoorwegen in Hilversum. Eenmaal getrouwd vonden ze woonruimte in Kortenhoef; de naoorlogse woningnood was toen nog lang niet opgelost. Ik ben in 1959 in Kortenhoef geboren. In 1970 verhuisden we naar Hilversum. Ik behaalde mijn diploma vwo op het A. Roland Holstcollege en ging

Meer over Privé: Jos Oude Elferink

Waar ben je naar op zoek?