15 maart 2014

Durk Heidbuurt: “PvdA wil goed sportbeleid en ziet sport als de maatschappelijke motor van onze gemeente!”

Kandidaat gemeenteraadslid Durk Heidbuurt, nummer 06 op de PvdA lijst, benadrukt het belang van goed sportbeleid in onze gemeente. Hij is blij dat de gemeente Hilversum de sportpas introduceert voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar oud. Op deze wijze kunnen alle Hilversumse kinderen, die de sportpas aanvragen, kennismaken met de Hilversumse sportverenigingen

Ontdek gratis een nieuwe sport, sportpas is voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar oud

Ben je minimaal zes en maximaal twaalf jaar oud en wil je graag een nieuwe sport ontdekken? Maak dan snel en eenvoudig een eigen profiel aan op www.sportpas.nl/hilversum en kies een sport die jij gratis een paar keer wilt proberen!

Aanbod

Op deze website wordt in het voor- en najaar het sportkennismakingsaanbod voor de kinderen uit groep 3 tot en met 8 online gepresenteerd. Daarnaast kunnen sportaanbieders zich presenteren en de sportactiviteiten die zij aanbieden zelf beheren. De gemeente vindt het belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd sporten en bewegen. Wethouder Erik Boog: “Als je een sport doet die bij je past, zul je dit langer en actiever blijven doen en zo hopen we overgewicht en bewegingsarmoede te voorkomen.” Durk Heidbuurt is blij met de positieve insteek van de wethouder en waardeert de combinatie van kennismaken met sport en gezondheid voor de kinderen.

Hoe werkt het?

Kinderen kunnen eventueel samen met hun ouders een eigen sportpas aanmaken op de website en zich aanmelden voor één of meerdere sportactiviteiten. Elke basisschool kan een eigen account aanmaken waarmee zij kan inloggen en achter de schermen kan mee kijken welke leerlingen van hun school zich hebben ingeschreven voor een sportactiviteit. Voor zowel sportaanbieders als kinderen is het aanmelden voor de sportpas gratis.

Doe de sportkeuzetest!

Op de website is een speciale sportkeuzetest. Deze test is voor Hilversumse kinderen die niet weten welke sport nou echt bij hun past. Door een aantal vragen te beantwoorden, wordt duidelijk waar hun interesse ligt en welke sporten het hoogste scoren. Vervolgens kan er meteen worden doorgeklikt naar het aanbod van de gewenste sport(en). Door deel te nemen aan verschillende sporten, kunnen kinderen ontdekken welke sport uiteindelijk het beste bij hen past.

Start najaar 2014

Aan het begin van deze maand zijn op scholen posters opgehangen en flyers uitgedeeld. De sportactiviteiten starten vanaf 31 maart en duren tot de zomervakantie. Sinds woensdag 12 maart kunnen de kinderen zich inschrijven via de website. Bijzonder is dat dit project door de vele vrijwilligers vanuit de sportorganisaties mogelijk wordt gemaakt.

Waar ben je naar op zoek?