Ombudsteam

Er zijn meer dan 180 lokale PvdA ombudsteams actief. Ook Hilversum heeft zijn eigen ombudsteam. In ons team staan vrijwilligers, binnen en buiten de partij, klaar om mensen te helpen met “kleine” problemen. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen zoals: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, maar vooral zaken die mensen dagelijks raken.

Ombudswerk richt zich traditiegetrouw vooral op klachten over overheidsinstanties, maar wij kunnen je ook op weg helpen als je niet goed weet bij welke instantie je moet aankloppen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geschil met: gemeente, bank, fiscus, onderwijs of ziekenhuis.

Ook onze Tweede Kamerfractie heeft een eigen ombudsteam. Als daar aanleiding toe is, stellen wij zaken aan de orde in een debat of worden er Kamervragen gesteld.

Hoe?

De 1ste en 3de donderdag van de maand houdt het ombudsteam spreekuur in het wijkgebouw St. Jozef aan de Minckelerstraat 71 in Hilversum Oost van 19.30 – 20.30 uur. Tevens is het team per e-mail bereikbaar op ombudsteam@pvdahilversum.nl.

Mensen kunnen zonder afspraak langskomen om hun problemen voor te leggen. Het team kan u bij heel veel uitlopende zaken bijstaan, bijvoorbeeld:

• Als u de weg niet weet in een wirwar van allerlei regelingen.
  • Als u een klacht hebt over de uitvoering van de regeling.
  • Als u denkt dat u de dupe bent van een bepaald beleid.

Samen met de cliënt gaat het ombudsteam na bij welke instantie het beste de zaak aangekaart kan worden. Indien nodig wordt er een afspraak gemaakt of wordt er een brief geschreven. Bij zaken die buiten het werkterrein van het ombudsteam ligt, wordt doorverwezen naar de juiste instanties. Het ombudsteam doet dit voor de inwoners van Hilversum.

Natuurlijk blijft u zelf verantwoordelijk voor de hulpvraag die u aan ons voorlegt. Wij helpen u zo veel als mogelijk met het vinden van de juiste weg zodat uw vraag of probleem zo goed mogelijk wordt beantwoord of opgelost.

Iedereen telt mee

Onze hulp is gratis! Aan de hulp die wij bieden zijn geen kosten verbonden. Ook hoeft u geen lid te zijn van de Partij van de Arbeid. Wij helpen iedereen. Er wordt geen dossier gevormd.

Waar en wanneer?

E-mailadres: ombudsteam@pvdahilversum.nl

Data dat het PvdA ombudsteam Hilversum aanwezig zal zijn op deze locatie is elke 1ste en 3de donderdag van de maand van 19.30 tot 20.30 uur. U kunt zonder afspraak naar ons spreekuur komen.

Geen spreekuur in de maanden juli en augustus. We zijn wel telefonisch te bereiken.

Misschien kan het ombudsteam van de Partij van de Arbeid u helpen voor als u er niet meer uit komt. Onze hulp is gratis en u hoeft geen lid te zijn van de Partij van de Arbeid. Wij helpen iedereen.

Mocht u onze woordvoerder willen spreken, dan kunt u contact opnemen met Robert Fiolet.