9 mei in Hilversum: het Gooise Europadebat met Paul Tang

24 april 2019

Op 9 mei aanstaande komt Europees Parlementslid  Paul Tang, tevens PvdA-kandidaat voor de Europese verkiezingen, naar de bibliotheek van Hilversum voor een debat over Europa.

Vroeger waren verkiezingen voor het Europese Parlement saaie aangelegenheden. Europa leefde niet echt bij Europese burgers. Hoe anders is dat nu. Europa staat in het middelpunt van de belangstelling. Dat komt uiteraard door Brexit, maar ook door de opkomst en populariteit van populistische partijen. Zij stellen de toekomst van de Europese Unie nadrukkelijk ter discussie. Er valt dus echt wat te kiezen op 23 mei wanneer de Europese verkiezingen plaatsvinden.

Paul Tang zal tijdens interactieve sessies praten met PvdA-leden en andere geïnteresseerden over de volgende vragen:

• Hoe zorgen we ervoor dat Europa socialer wordt?
  • Wat betekent Europa voor Nederland en het Gooi?
  • Hoe perken we de macht in van grote techbedrijven als Google en Facebook?
  • Hoe zorgen we ervoor dat Europa echt voor en van de Europese burgers wordt?
  • Hoe willen wij Europa doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen?

Kom je ook debatteren met Paul Tang?

Wil je meepraten over de betekenis van Europa voor Nederland en voor het Gooi? Ben je benieuwd naar de standpunten van de PvdA? Kom dan op donderdagavond 9 mei naar de bibliotheek in Hilversum.

Iedereen is welkom. Inloop is vanaf half acht, het debat zelf start om 20.00 uur.

De bijeenkomst wordt georganiseerd door de PvdA afdeling Hilversum. PvdA-lid Theo Huibers zal de avond leiden.

Meer informatie volgt.