Geslaagde architectuurwandeling door Hilversum Oost

7 oktober 2019

Afgelopen zaterdag 5 oktober hebben we onder de bezielende leiding van partijgenote Elisabeth Goedhart een verkennende tocht gemaakt door Hilversum Oost. Deze wijk, beter bekend als Over het Spoor, is honderd jaar geleden ontworpen door architect Willem Dudok als arbeiderswijk, vanwege de vele fabrieken die toen op deze plek ontstonden.

De route voerde langs industrieel erfgoed zoals de Melkfabriek en de historische grond van de Nederlandse Seintoestellenfabriek. Ook kwamen we langs de vele monumentale en herbouwde woningbouwcomplexen en scholen van Dudok. Maar er was ook aandacht voor hedendaagse architectuur van Villa Industria op het terrein van de gasfabriek en de meest actuele ontwikkelingen op het Lucent-terrein. De meeste deelnemers aan de wandeling leerden met dit deel van Hilversum een heel andere kant van hun woonplaats kennen.

Elisabeth was onze gids. Zij heeft voor het Dudok Architectuurcentrum deze wandeling samengesteld. Voor onze afdeling was de route aangepast met extra sociaaldemocratische accenten. Ze heeft ons met veel interessante achtergrondinformatie een boeiende middag bezorgd. We mochten ook drie nieuwe gezichten verwelkomen. Nieuwe leden die zich betrokken voelen bij de PvdA, Hilversum en Oost. We hebben genoten van de middag en van al het moois dat ons mooie dorp te bieden heeft.

Wil je ook meedoen met onze partij? Je kunt natuurlijk altijd lid worden! Ben je al lid en wil je actief worden? Kijk dan snel hier wat je zoal kunt doen voor PvdA Hilversum.