15 maart 2015

Jeugd Hilversum Noord krijgt deze zomer een nieuwe speeltuin

Het is al weer een jaartje geleden dat PvdA Hilversum bij voormalig wethouder Erik Boog ging vragen waar de speeltuin op de hoek van de Verschurestraat en de Kupstraat bleef. Maar hoe staat het er nu eigenlijk mee? PvdA Hilversum houdt de vinger aan de pols.

Wat was er ook al weer gezegd?

In verkiezingstijd was de wethouder maar wat graag bereid toe te zeggen dat de voorbereidingen snel van start zouden gaan. In maart zou het Voorlopig Ontwerp met de buurt besproken worden en realisatie zou plaats vinden in de tweede helft van 2014.

Dit is hoe we samenwerking tussen gemeente en bewoners graag zien

Hoewel de toegezegde planning wat ambitieus was, konden de bewoners in mei 2014 het Voorlopig Ontwerp aanschouwen. PvdA Hilversum was ook aanwezig bij de presentatie en was erg te spreken over de aanpak van de betrokken ambtenaren. Buurtbewoners zijn goed geïnformeerd en betrokken ouders uit de buurt werden uitgenodigd om mee te denken hoe het Definitief Ontwerp eruit moest komen te zien.

En nu dan toch…

Nu, na een gedegen traject van voorlopige ontwerpen, definitieve ontwerpen en terinzagelegging lijkt het dan eindelijk te gaan gebeuren. Deze week bevestigde de projectleider informeel aan PvdA Hilversum dat alle benodigde spullen (speeltoestellen (kunst) gras, bankjes, groenvoorzieningen etc.) zijn besteld. Als alles volgens plan verloopt heeft de jeugd in Noord deze zomer haar speeltuin.