December 2016

Periodiek leggen wij een actuele stelling voor aan het ‘Panel van 1.000 Hilversummers’. Het panel waarmee PvdA Hilversum haar inwoners een stem wil geven in de lokale politiek. Ook deze maand zijn wij weer erg benieuwd naar uw mening.

Een schokkend nieuwsfeit van een antisemitische daad in Hilversum

Vorige week is het bericht “Hakenkruis gekrast op auto Joods gezin” van RTVNH bekend geworden. Uit het nieuwsbericht blijkt dat bij het slachtoffer teleurstelling is ontstaan over het handelen van de politie. Een woordvoerder zegt tegen de krant dat aangiftes van antisemitisme ‘zeer serieus’ worden genomen, maar dat het ongebruikelijk is om een agent langs te sturen als de daders niet zijn gezien.

Dit breng ons bij de stelling van de maand:
[socialpoll id=”2406150″]

De verslaggeving van dit bericht was aanleiding voor PvdA Hilversum hier vragen over te stellen en voor te leggen aan onze burgemeester, die verantwoordelijk is voor de veiligheid in Hilversum. Hoofdvraag is of er bij discriminatoir geweld actiever moet worden opgetreden. Niet alleen omdat bijvoorbeeld een relatieve kleine vernieling heel veel impact maakt op het slachtoffer, maar ook op diegene die zich met het slachtoffer identificeert.

Doe ook mee aan de discussie

Wij zijn benieuwd naar uw mening. Moet de gemeente in dit soort gevallen actiever optreden? Of wellicht bent u van mening dat de politie in haar algemeenheid actiever moet optreden. U kunt t/m 13 december stemmen.