Hilversum regenboogstad!

Door Privé: Femke van Drooge op 11 oktober 2019

Wees wie je bent en wees daar trots op! Hilversum is vandaag en de hele komende week een Regenboogstad. Dat is niet alleen leuk vanwege de vele activiteiten en feestelijkheden. Het is ook belangrijk dat wij de acceptatie van álle mensen in onze samenleving actief blijven promoten. Dat vieren we vandaag op Coming Out-dag en de hele komende week Rainbow Week.

De hele week van 11 oktober tot en met 18 oktober staat Hilversum in het teken van inclusiviteit en diversiteit met tal van activiteiten en feesten rondom die thema’s. Het is nog maar kort dat LHBTI+ bewustheid een ‘officieel’ thema is in Hilversum. Begin dit jaar heeft de raad het ‘LHBTI beleidsplan’ officieel goedgekeurd. Daarnaast is er al een tijdje langer een actieve werkgroep ‘Hilversum Inclusief’.

Acceptatie nog niet vanzelfsprekend

Helaas is de acceptatie van homo’s, lesbiennes, transgenders en iedereen die gewoon zichzelf wil zijn nog steeds verre van vanzelfsprekend in Nederland. Vlak voor de vaststelling van het LHBTI beleidsplan waren er meerdere pastoors in Nederland en helaas ook in Hilversum die het ‘Nashville verdrag‘ hadden ondertekend. Onlangs zijn verschillende islamitische scholen in opspraak gekomen vanwege het leren van homofobe intolerantie aan hun leerlingen. Religieuze vrijheid is een groot goed en iedereen heeft recht op zijn mening, maar als intolerantie, angst of zelfs haat actief bepleit wordt, door wie dan ook, dan gaat dat in tegen onze waarden van gelijkwaardigheid en inclusie.

We blijven ons uitspreken!

Daarom blijven we ons ook buiten Rainbow Week om uitspreken tegen angst en intolerantie. Daarom blijven we ons actief inzetten, zodat iedereen mee kan doen, zichzelf kan zijn, en niet wordt uitgesloten.

Privé: Femke van Drooge

Femke van Drooge is fractievoorzitter voor de PvdA Hilversum. Zij is hier geboren en getogen en voelt zich ook een echte Hilversummer. Opgegroeid in de Hilversumse Meent, maar nu woont zij in het centrum, samen met haar man en haar hond. Van Drooge beschouwt zichzelf als sociaaldemocraat in hart en nieren. Zij gelooft dat mensen

Meer over Privé: Femke van Drooge

Waar ben je naar op zoek?