26 januari 2014

Waar blijft de speelplek aan de Verschurestraat?

De afgelopen weken was de Partij van de Arbeid volop in Hilversum Noord te vinden, samen met het hele PvdA team heeft buurtbewoner en PvdA kandidaat gemeenteraadslid Durk Heidbuurt met vele buurtbewoners gesproken en ook hun mening gevraagd naar de positieve en negatieve punten van hun wijk en buurt in Hilversum Noord. Een uitkomst van de vele gesprekken is de vraag waar de speeltuin van op de hoek van de Verschure- en Kupstraat blijft? Hier is nu helaas een troosteloze zandvlakte!

Fantastisch bouwplan HilversumHuis

De speeltuin maakt onderdeel uit van het bouwplan wat ter hoogte van de voormalige verrijzeniskerk is gebouwd. Hier is een geweldige bouwplan gerealiseerd genaamd HilversumHuis met op de hoek een mooi appartementengebouw en hierom heen geweldige eengezinswoningen, waar vele buurtbewoners uit Hilversum Noord, aldus Durk Heidbuurt , met plezier wonen. Een uniek concept met ruime woningen met een voor- en achtertuin en veel ruimte voor spelende kinderen.

Speeltuin al in 2011 beloofd

En juist de speelplek voor de kinderen ontbreekt nu, dit is een aandachtspunt die heel veel buurtbewoners komen melden, aldus Durk Heidbuurt. Natuurlijk zijn wij als PvdA meteen in actie gekomen, navraag gedaan en in het politieke archief gedoken en wat blijkt, drie jaar geleden in Februari 2011 is er door de gemeenteraad van Hilversum al besloten tot aanleg.

Citaat uit de nota van de gemeente Hilversum:

“De speelplek wordt als integraal onderdeel van de gewenste groenstructuur vormgegeven. Op die wijze wordt het geheel meer dan de som der delen. Uitgangspunt is dat het een speelplek wordt voor kinderen/jeugd in alle leeftijdsgroepen 0 t/m 18 jaar. “

Nog een citaat:

“Het ontwerptraject voor de speelplek start in het voorjaar 2011”

Vragen aan wethouder van Sport en Recreatie

Natuurlijk is drie jaar wachten op een ontwerp en realisatie veel te lang, helemaal natuurlijk omdat er nu een mooi, nieuw en fris bouwplan aan de Verschure-/de Kupstraat staat en er ter hoogte van de te realiseren speelplek helaas nog een troosteloze zandvlakte ligt! Wij laten het er als PvdA team niet bij zitten en uiteraard gaan wij vragen stellen aan de wethouder sport en recreatie Erik Boog (D66) waar deze speelplek blijft, de buurtbewoners vragen er niet voor niets zo massaal om!

Wij komen in actie!

“De Partij van de Arbeid zoekt continu het contact met de buurtbewoners, juist ook in Hilversum Noord” aldus PvdA-kandidaat en buurtbewoner Durk Heidbuurt. “Als er positieve punten zijn horen wij het graag, maar bij negatieve punten komen wij voor Noord in actie!”