12 februari 2014

Saami Akrouh wint de dubbel, opnieuw politicus van het jaar!

Onze Saami Akrouh is opnieuw politicus van het jaar geworden. Met 43% van de stemmen wist hij bijna 1000  mensen aan zich te binden. Een hele prestatie, maar Saami omschrijft het als de kers op de taart. Ik feliciteer Saami van harte, het is een hele prestatie als je even beseft hoe de overwinning tot stand is gekomen!

De hele familie staat achter Saami

Bijzonder aan deze dubbel is, dat het een mooie familieprestatie is. Saami zijn hele familie heeft geholpen in het vergaren van trouwe en enthousiaste mensen die op Saami wilden stemmen. Vooral Saami’s broertje heeft zich voor 1000 procent ingezet voor zijn grote broer,  naar verluidt heeft hij zo de stemming te pakken, dat hij nu ook het geheime wapen van de PvdA campagne wordt. Opvallend detail, alle stemmen van Saami zijn goedgekeurd, een hele eerlijke overwinning dus. De familie Akrouh heeft geen fraude nodig om de rest van de gemeenteraad te verslaan!

Actief in de wijken en buurten

Saami is vooral actief in de wijken en buurten van Hilversum. Problemen achter de huisdeur oplossen, daar doet hij aan. Onze Saami is dan ook 24/7 bereikbaar en makkelijk in de omgang. De afgelopen 4 jaar heeft hij al ruim 300 individuen geholpen aan een nieuw perspectief.  Saami doet dat niet alleen als politicus, maar vooral als mens! Saami laat niemand aan zijn lot over!

Zichtbaar achter de schermen!

Over de mores in de raadzaal kan Saami zich ook opwinden, maar altijd discreet en achter de schermen. Saami is van alles op de hoogte en betrekt zijn omgeving vaak in zijn keuzes. Tijdens discussies komt de passie soms iets te sterk naar boven, waardoor Saami soms een beetje aangebrand raakt als het om mensen gaan. ‘We laten oude omaatjes toch niet in brand vliegen omdat wij niet willen handhaven?’ of ‘We straffen daklozen door ze te bekeuren!’ zijn zinnen die Saami niet onbekend in de oren klinken.

Trots op Saami

Ik ben heel trots op Saami, hij heeft zich op jonge leeftijd al overeind gehouden in de HIlversumse slangenkuil van het grote gele raadhuis! Dat valt niet mee, in de raadzaal moet je altijd goed opletten en kan iets heel saai zijn, of net niet gezegd worden, maar toch hele grote gevolgen hebben. Natuurlijk helemaal niet ok, maar helaas werken sommige mensen nou zo. Daarom ben ik zo trots op Saami, hij is zichzelf gebleven en debateert recht door zee! En zo hoort het ook!

Hans Haselager

Waar ben je naar op zoek?