23 januari 2013

Saami Akrouh Hilversums politicus van het jaar

Saami Akrouh is gekozen tot beste politicus van Hilversum in 2012. Dit is de definitieve uitslag van de internetverkiezing die jaarlijks wordt georganiseerd door de Gooi- en Eembode en Dichtbij.nl. De Partij van de Arbeid feliciteert haar eigen Saami met zijn verkiezing tot politicus van het jaar. Wij vinden het natuurlijk volkomen terecht dat dit jonge aanstormend talent deze prijs van de Hilversummers heeft gekregen!

Uitslag bleef lang spannend door foutieve stemmen

Uiteindelijk heeft Saami met 73% van de stemmen gewonnen, maar ondanks dat hij deze overgrote meerderheid van de stemmen heeft gekregen, bleef het nog tot de laatste minuut spannend in de verkiezing. De echte verkiezingsuitslag werd namelijk pas bekend nadat alle foutieve stemmen eruit gehaald zijn. Foutieve stemmen, zegt u? Ja, zelfs voor de politicus van het jaar verkiezing in Hilversum moet je schijnbaar heel alert blijven, want er was gefraudeerd met deze verkiezing. Via een truuk met IP adressen waren heel veel foutieve stemmen uitgebracht! Waardoor Saami nog rechts werd ingehaald door Hans Roos van Hart voor Hilversum. Gelukkig is deze fraude ontdekt en heeft degene gewonnen die er het meeste recht op had, namelijk onze Saami.

Organisatie betreurt fraude

De organisatie betreurt het feit dat er is geprobeerd om de verkiezing ‘te kapen’, maar wil wel benadrukken dat zij er alles aan gedaan hebben om dit te voorkomen. De PvdA vindt het dan ook zeker een compliment waard dat de organisatie bij het tellen toch alert genoeg is geweest om de foutieve stemmen te ontdekken en deze fout bijtijds te herstellen!

Verder wil de organisatie benadrukken dat, hoewel de foutieve stemmen vooral naar Hans Roos van Hart voor Hilversum waren gegaan, dit niets zegt over enige betrokkenheid van de heer Roos of HvH zelf. Hans Roos heeft zelf overigens naar ons weten nog niet gereageerd op de uiteindelijke uitslag.

Saami bedankt iedereen voor de steun

Saami is zelf heel blij met de prijs: “Ik zie het als een steun voor mijn inzet als gemeenteraadslid het afgelopen jaar”. Ook wil Saami iedereen bedanken voor de steun die hij de afgelopen dagen heeft ontvangen. Via de sociale media is er volop campagne gevoerd voor Saami en hebben vele Hilversummers de steun voor Saami uitgesproken! Aankomende zaterdag gaat onze Saami “de cup met de grote oren” ophalen en zet hij hem trots op de schoorsteenmantel, zodat hij elke avond kan genieten van de steun die hij van u heeft gekregen!