13 maart 2014

Rotte kies wordt aangepakt

Goed nieuws voor Hilversum: nog deze maand nodigt Alliantie de huidige huurders van het voormalige Lucent-complex aan de Larensweg en de bewoners in de omgeving uit om mee te denken over de nieuwe invulling van het terrein. Met medewerking van de gemeente kan nog dit jaar deze rotte kies in het Hilversumse straatbeeld worden aangepakt. Een klein deel van de overwegend leegstaande kantoorkolossen kan wellicht worden getransformeerd; voor de rest wacht de sloophamer ten behoeve van woningbouw.

Jarenlang waren de panden in bezit van een investeerder die hoopte op een nieuwe huurder. Maar de leegstaande en incourante gebouwen waren niet bepaald visitekaartjes voor mogelijk geïnteresseerde partijen. De Alliantie liet toen al eens de gedachten gaan over een klein woonwijkje op die plaats. Nu de corporatie het hele complex in handen heeft gekregen, wordt daar voortvarend werk van gemaakt.

Hiermee maakt de Alliantie ook een belofte waar: dat in een gemeente verdiend geld ook weer wordt geïnvesteerd in diezelfde gemeente.

Buurtbewoners en de huurders van het kleinste pand aan de Jan van der Heijdenstraat krijgen als eerste de kans wensen en ideeën te spuien. Op basis daarvan wordt een ontwerp en een bestemmingsplan gemaakt. De bedoeling is dat nog voor het einde van dit jaar de eerste schop de grond ingaat.

In plaats van grote leegstaande kantoorpanden eindelijk een mooi woonwijkje op het Lucentterein in Hilversum Oost.

In plaats van grote leegstaande kantoorpanden eindelijk een mooi woonwijkje op het Lucentterein in Hilversum Oost!