PvdA Hilversum presenteert verkiezingsprogramma

5 februari 2018

Vandaag presenteerde PvdA Hilversum haar verkiezingsprogramma tijdens de Algemene ledenvergadering. Tijdens een korte presentatie zijn het verkiezingsprogramma en de verkiezingsboodschap gepresenteerd.

Inspirerende reuzen

Lodewijk Asscher zei tijdens het partijcongres afgelopen oktober na het vertrek van Hans Spekman en het overlijden van Eberhard van der Laan:, Soms vallen reuzen om. Maar er staan altijd weer nieuwe op. De mensen die we missen inspireren ons om te werken aan de toekomst van de mensen die na ons komen. Misschien, heel misschien, kunnen we heel het land zelfs wat liever maken.’ In Hilversum is er gelukkig niemand omgevallen, maar ook wij hebben onze ‘Hilversumse’ reus waar wij binnenkort afscheid van gaan nemen. Hans Haselager, die afgelopen week de vakprijs heeft gewonnen voor beste politicus van het jaar. Een mooi en welverdiend eerbetoon voor iemand die zich zoveel jaren voor de lokale politiek heeft ingezet en een boegbeeld is van onze afdeling.

Een liever Hilversum

Nu is het de taak aan onze nieuwe kandidaten om die grote schoenen te vullen. De boodschap van Lodewijk Asscher pakken wij op en dragen we ook uit in Hilversum, met de campagneslogan,’ Een liever Hilversum’. Een Hilversum gebaseerd op vertrouwen, waar we naar elkaar omkijken en elkaar het beste gunnen. Waar we respect voor elkaar tonen en vergevingsgezind zijn ten aanzien van elkaars fouten. Een liever Hilversum waarin je zeker kan zijn van:

• een warm welkom, ongeacht geslacht, geloof, seksuele voorkeur of huidskleur
  • een gezellige en veilige buurt
  • de kans om in te spreken over wat er in jouw eigen buurt gebeurt
  • een betaalbare woning
  • een baan in de buurt
  • goede zorg in je eigen wijk
  • goed onderwijs
  • de hulp die je nodig hebt als het even tegenzit
  • Een aantrekkelijk centrum
  • een schone omgeving en een mooie toekomst voor je kinderen