1 januari 2014

Hilversum in 2014: groen, sociaal, duurzaam en solidair!

Allereerst wil ik u het allerbeste voor 2014 wensen. Met veel geluk, wijsheid en vooral in goede gezondheid hoop ik dat u een prima 2014 gaat krijgen! Natuurlijk leef ik het volle besef dat 2014 voor de lokale PvdA in Hilversum een bijzonder jaar is, een jaar waarin wij hopen dat Hilversum weer meer groen, sociaal, duurzaam en solidair wordt!

Aan de vooravond van veranderingen

Want niet te ontkennen valt dat we aan de vooravond van veranderingen staan, 2014 is het jaar van de gemeenteraadsverkiezingen. Een verkiezingsjaar zorgt altijd voor hormonale oprispingen van alle lokale politici in Hilversum! De verkiezingsstrijd zal in januari al gaan losbarsten, voor zover deze strijd al niet is gestart natuurlijk. Maar de verkiezingsuitslag van 19 maart zal de komende vier jaar het politieke landschap tekenen, zorgen voor nieuwe gemeenteraadsleden en nieuwe wethouders in Hilversum. Tel hierbij op dat door de overheveling van beleid van landelijk naar lokale verantwoording op sociaal terrein een enorme hoeveelheid extra werk naar de gemeente komt en u komt zelf ook tot de conclusie dat het benoemen van de vooravond van verandering in Hilversum op 1 januari niet echt grootspraak is!

Welke kant gaat Hilversum op

Daarom zal elke bespiegeling van een lokale politicus ook in het daglicht van de gemeenteraadsverkiezing staan. De keus welke kant gaan Hilversum op? Hoe gaan we onze zorg, sociaal beleid of voorzieningen organiseren? Wij zijn er als PvdA duidelijk over, geen groteske discussies over modellen of organisatievormen over ouderen- of jeugdzorg, maar een gemeente die haar beleid afstemt op voorzieningen in de buurt en wijk waar u woont. Voorzieningen die eenvoudig te krijgen zijn als u ze nodig heeft. Wij staan voor lokale politiek die ouderen ondersteunen in de omgeving waar ze wonen, waar gezinnen met kinderen een steuntje in de rug krijgen als het even niet lukt, dat zijn de keuzen en is de juiste politieke richting die Hilversum de komende jaren op moet gaan!

Zonder uw steun zijn we nergens

Laat ik over een ding duidelijk zijn: zonder uw steun zijn we nergens. De Partij van de Arbeid is een robuuste partij, een partij die de discussie niet schuwt, een partij waar u altijd, in elk jaargetijde uw mening kwijt kunt, ook dat is in 2014 weer het geval! De PvdA neemt verantwoordelijkheid als dit nodig is en weet dat samenwerking altijd om compromissen vraagt. Daarom vraag ik ook in 2014 opnieuw om  uw steun, het hele jaar door, maar juist ook op 19 maart! Want alleen met uw steun bepalen we dat Hilversum de juist kan op gaat, linksaf natuurlijk! Ik reken op uw stem in 2014, wij zullen u niet teleurstellen!