8 januari 2015

Het Gooi komt vanavond samen op de Kerkbrink in Hilversum

Steun en solidariteit uit alle Gooise gemeenten voor persvrijheid na Franse tragedie

Het Gooi komt vanavond samen op Kerkbrink in Hilversum

Hilversum – Inwoners uit het Gooi gaan vandaag in Hilversum hun steun betuigen en solidariteit uiten aan slachtoffers en nabestaanden van de tragedie in Parijs. Dit gebeurt tijdens een bijeenkomst die start om 18.00 uur op de Kerkbrink en wordt ondersteund door alle gemeenten uit het Gooi.

Vertegenwoordigers van het gemeentebestuur uit Hilversum staan er zij aan zij met hun collega’s uit verschillende buurgemeenten.

Er zijn drie sprekers die stilstaan bij de aanslag en bij het ontstane protest in het Gooi. Burgemeester van Hilversum Pieter Broertjes vangt aan. De tweede spreker is Mehmet Egilmez, namens de moslimgemeenschap in Hilversum. De laatste spreker is Thomas Bruning, algemeen secretaris van de Nederlandse Vereniging voor Journalisten.
Aan iedereen wordt opgeroepen om als stil protest een pen of potlood mee te nemen. Tijdens de onthulling van een levensgrote spotprent, wordt een minuut stilte in acht genomen ter nagedachtenis aan de Parijse slachtoffers. Pennen en potloden worden dan massaal de lucht in gestoken, als symbool tegen terreur en voor de vrijheid van meningsuiting.

.