19 maart 2014

Doe Mee! Uw PvdA stem telt!

De afgelopen weken ben ik heel veel op bezoek geweest in de verschillende buurten van Hilversum. Eén van de meest opmerkelijke reacties was het aantal mensen wat niet meer wil stemmen. Als reden gaven zij aan dat het toch niet uitmaakt. ‘Politici maken beloftes, maar ze maken ze toch niet waar’. Of: ’Er worden beloftes gemaakt die ze toch niet na kunnen komen.’ Dat heb ik zowel en vuur en ten zwaard bestreden aan de voordeuren van de Hilversummers, als wel in de overwegingen die ik nu aan u voor leg!

Hier staan wij voor als PvdA!

Wij hebben een programma opgesteld zoals wij Hilversum graag willen zien, met de veranderingen en speerpunten die wij noodzakelijk achten. Wij beloven u niets meer of minder dan een ideaalbeeld en onze volle inzet om dit te realiseren. Sommige wensen zijn in lijn met die veranderingen die al op komst zijn, andere moeten nog geïnitieerd worden. Maar dit is waar wij ons voor in willen zetten. Niet voor niets geven wij in ons programma zoveel aandacht aan zorg, werk, cultuur en onderwijs. Onderwerpen die u elke dag raken, onderwerpen die onze Hilversumse samenleving kenmerken, onderwerpen die voor ons als PvdA belangrijk zijn!

De overwegingen die wij maken als sterke PvdA!

Zoals bij elke verkiezing zullen wij ons straks echter genoodzaakt zien om te samenwerken met andere partijen. Dit betekent concessies maken en compromissen sluiten, of in de oppositie deelnemen. In een overwegend liberale gemeente zullen wij niet altijd onze zin krijgen en moeten we ook soms compromissen sluiten. Maar niet toegeven, betekent niet meedoen. En niet meedoen betekent dat je de bal compleet overlaat aan anderen.

Een oproep aan u! Laat uw stem voor de PvdA niet verloren

Met dit betoog wil ik u daarom oproepen niet bij de pakken neer te gaan zitten. Nee, het gaat niet altijd zoals u wilt, of hoe uw partij zich heeft beloofd in te zetten. Maar door niet te stemmen, of niet mee te doen, laat u uw invloed varen en laat u het aan het lot over hoe onze gemeente eruit komt te zien. Ik heb ervoor gekozen dat niet te laten gebeuren. Daarom stel ik mij kandidaat. En hoe meer stemmen wij krijgen, hoe meer wij ons kunnen laten horen. Wat doet u? Ik sta op plek 06 op de kandidatenlijst en wil me voor 100 procent gaan inzetten in de Hilversumse gemeenteraad, met uw stem gaat dit lukken!