31 januari 2014

De speeltuin aan de Verschurestraat wordt gerealiseerd

Afgelopen week kregen we bericht van wethouder Erik Boog (D66), de speeltuin aan de Verschurestraat wordt gerealiseerd. De PvdA is heel blij, dat wethouder Erik Boog (D66) zo snel heeft gereageerd, zo kan politieke samenwerking dus ook werken, schouder aan schouder problemen aanpakken en oplossingen uitvoeren.

Geld gevonden, voorontwerp is gemaakt

De zoektocht naar de oplossing veroorzaakte enige moeite, want inderdaad was de speeltuin even uit iedereen zijn collectieve politieke geheugen gewist. Dus stap 1 in het zoeken naar de oplossing was de zoektocht naar de euro”s, want zonder centjes natuurlijk geen speeltuin! Hier bleek PvdA wethouder Jan Rensen de oplossing te geven, want in de grondexploitatie staat geld gereserveerd voor de speeltuin. Dan het ontwerp, stap 2 van de oplossing, hier is D66 wethouder Erik Boog voor verantwoordelijk, ook het ontwerp blijkt na enig navragen spoedig te komen.

Oorzaak van de vertraging

Dus ontvingen wij deze week keurig een mail van D66 wethouder Erik Boog, met zijn toestemming mogen wij de onderstaande tekstpassage exclusief voor u opnemen op onze website:

“Aanleg van de bewuste speelplaats zou plaatsvinden ná oplevering van de nieuwbouw én aanpassing infrastructuur. De bewoners zijn in een huis aan huis bericht in juli 2013 hierover geïnformeerd. De oplevering van die nieuwbouw heeft nog behoorlijk vertraging gehad door de perikelen die de Alliantie had met het verkopen van deze woningen.

De officiële oplevering moet nog plaatsvinden, daarna kan de speelplek worden ingericht.

Er ligt een VO voor de speelplaats klaar en met de buurtbewoners wordt nog finaal overleg worden gevoerd over de inrichting. Dit gebeurt begin maart.

In het tweede deel van 2014 worden de plannen uitgevoerd en wordt de speelplek ingericht.”

Buurtbezoek lost mysterie op! Maar realisatie wel iets sneller svp!

Zo ziet u maar, dat de buurtbezoeken van onze lokale PvdA kandidaten een hoop opleveren, de zandvlakte op de hoek van de Verschure-/de Kupstraat wordt eerdaags voorzien van de al jarenlang beloofde speeltuin. Zijn we al helemaal tevreden, nee nog niet helemaal, want de uitvoering in het tweede deel van 2014 vinden we wel heel lang duren. Dan kunnen de kinderen uit Hilversum Noord er pas in 2015 gebruik van maken, dit moet in onze ogen sneller kunnen qua doorlooptijd, gaan we ook nog even vragen, zo zijn we dan ook wel weer!

Hans Haselager