27 maart 2014

Afscheid van Femke, Peter, Johan, Jacques, Inge, Bart, Frank en onze Jan

De woensdagavond van 26 Maart was voor de PvdA in Hilversum heel gedenkwaardig. Vele PvdA’ers namen vol trots en terugkijkend op een heel geslaagde vier jaar afscheid van de Hilversumse gemeenteraad

Onze fractiemedewerkers Inge, Bart en Frank

Nadat ik, uiteraard de andere raadsleden van collega fracties had bedankt voor de fijne samenwerking, was het moment gekomen voor onze fractiemedewerkers. Deze mega vrijwilligers helpen de raadsleden enorm met hun werk, zoals Bart en Frank, die bijvoorbeeld de verkeersveiligheid op de Jan van de Heijdenstraat hebben aangekaart en het fietsparkeren bij het station. Maar ook Inge, die ondanks de grote teleurstelling van net niet gekozen zijn vier jaar geleden, toch haar werk weer oppakte en binnen korte tijd weer volop meedraaide met geweldige adviezen.

De kanjers van de fractie Femke, Peter, Johan en Jacques

Natuurlijk bedankte ik ook de burgemeester, de griffie en de ambtenaren voor de steun en adviezen de afgelopen vier jaar, maar hierna was het toch echt het afscheid van de kanjers van onze fractie. Peter, die als eerste raadslid die in 2010 de politieke kloof overstak en met de oppositie een duurzaamheidsplan maakte en hierdoor voornemens in beleid liet omzetten. Johan, altijd een baken van rust en loyaliteit, een geweldige voorzitter van de commissie samenleving en een grote steunpilaar in de commissie Verkeer en buurt. Jacques, wat ontzettend jammer, dat hij net niet is gekozen, zij inzet voor de cultuur in Hilversum is enorm. Als troost voor Jacques hopen wij dat het theater er in de binnenstad komt. En als laatst Femke, wat een inzicht en verstand heeft deze vrouw getoond, wat een moeilijk en ingewikkelde dossiers heeft Femke, namens de PvdA fractie besproken. Jullie waren allemaal kanjers en hebben het fantastisch gedaan.

Onze Jan, een geweldige wethouder

Maar het was ook de laatste gemeenteraad van onze PvdA wethouder Jan. Wat heeft hij het goed gedaan. In Hilversum Noord is een hele wijk opgeknapt met ook nog eens een geweldige woondienstenzone met heel veel voorzieningen (Lopes Dias). Maar ook veel hoofdpijndossiers zijn opgelost, het woord grondexploitaties is bijna niet gevallen tijdens de verkiezingscampagne. Over het werk wordt nu niet gepraat, maar is in uitvoering. Als u bij het Regev terrein kijkt of bij Anna’s Hoeve, weet u niet wat u ziet, het is ongekend voor Hilversum! Investeringen in milieu, duurzaamheid en sociale volkshuisvesting, het gaat hier hand in hand.

Aan alle PvdA’ers, die gisterenavond afscheid namen, ontzettend bedankt! Het ga jullie allen heel erg goed!