Architectuurwandeling door (Rood) Oost

Door Sjef Coenen op 30 september 2019

Exclusief voor leden!

Sluit je aan! Op zaterdag 5 oktober gaan we een verkennende tocht maken door Hilversum Oost. Deze wijk, beter bekend als Over het Spoor, is 100 jaar geleden ontworpen door Dudok als arbeiderswijk, vanwege de vele fabrieken die toen op deze plek ontstonden. De route voert langs industrieel erfgoed zoals de Melkfabriek, de historische grond van de Nederlandse Seintoestellenfabriek en langs monumentale en herbouwde woningbouwcomplexen en scholen van Dudok. Maar we zien ook hedendaagse architectuur van Villa Industria op het terrein van de gasfabriek en de meest actuele ontwikkelingen op het Lucentterrein. Leer je stad eens van een heel andere kant kennen.

Partijgenote Elisabeth Goedhart is onze gids. Zij heeft voor het Dudok Architectuurcentrum deze wandeling samengesteld. Voor onze PvdA afdeling Hilversum past ze de route aan met extra sociaal democratische accenten. Ze zal ons met veel interessante achtergrondinformatie een boeiende middag bezorgen.

We starten bij de Oude Politiepost op het Oosterspoorplein (achter het station) en eindigen met een drankje in café Dudok. De wandeling duurt bijna 2 uur en is rolstoelvriendelijk (rollator gaat helaas niet).

Datum & Tijd

Zaterdag 5 oktober, 15.00 uur

Kosten

€ 7,50 per persoon. Meld je snél aan bij [email protected]. Zij zullen je informeren over tijd en lokatie. Er kunnen maximaal 20 personen mee (vol=vol).

Borrel achteraf

Niet meelopen maar wel een drankje komen drinken, kan natuurlijk altijd! Welkom vanaf 16.45 uur bij Café Dudok (achter station)