Fiets voor Europa door het Gooi

13 mei 2019

Aanstaande zaterdag 18 mei organiseert PvdA-afdeling Hilversum, samen met de afdelingen van Gooise Meren, Huizen en de BEL-gemeenten (Blaricum, Eemnes, Laren) een fietstocht voor Europa door het Gooi van ongeveer 35 kilometer.

Op de verschillende start/eindpunten staan bakfietsen van de PvdA dan wel kraampjes. Daar kunnen de deelnemers even een kop koffie of thee drinken en praten met PvdA-leden en met elkaar over Europa en de Europese verkiezingen van 23 mei.

Bij elk startpunt/eindpunt zullen PvdA-leden ook flyeren voor de verkiezingen. Ook zullen we daar voorbijgangers uitnodigen om met ons in gesprek te gaan over thema’s die wij als partij belangrijk vinden:

• Gelijk loon voor mannen en vrouwen;
  • Eerlijke belastingen, ook voor grote (tech)bedrijven als Nike, Facebook en Google;
  • Een leefbaar en sociaal Europa voor onze kinderen en kleinkinderen;
  • Bescherming van de Europese natuurgebieden, dus ook de bossen en heiden van het Gooi;
  • Europa voor de mensen, niet voor de markt;
  • Gelijke kansen in het onderwijs voor ieder Europees kind;
  • Bescherming van democratische vrijheden en mensenrechten overal in Europa.

Bovenstaande thema’s zullen wij in de vorm van een menukaart aan mensen aanbieden. Dan mogen ze zelf een thema kiezen waar ze over willen praten.

PvdA Hilversum - fietsen voor de EU

Zeepkist op de Groest

In Hilversum staat bovendien een zeepkist. Mensen die willen, mogen daarop staan en hun droom voor Europa verkondigen.

Je hoeft niet per se mee te fietsen, maar we zouden dat wel heel erg leuk vinden. Het is wel ontzettend belangrijk dat wij 18 mei zichtbaar zijn op straat, dat Hilversummers en andere bewoners van het Gooi weten dat de PvdA er ís en dat de partij er toe doet. Dus fiets je niet mee, laat dan vanaf 12.00 uur tot 16.00 je gezicht zien op de Groest, ga mee flyeren, ga met mensen in gesprek over Europa of kom gewoon een kop koffie drinken.

Populisme en intolerantie dreigen Europese samenlevingen uiteen te slaan. Daarom is het aan ons om te laten zien wat solidariteit betekent: een spreiding van kennis, macht en inkomen. Gelijke kansen voor iedereen.

Ook in Europa geldt: WE DOEN HET SAMEN!

Voor vragen over deze dag kan je terecht bij campagnecoördinator Binnert de Beaufort: